حضور ازومایت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه

موضوع نمایشگاه: 
- بذر، نهال، پیاز و نشاهای گلخانه ­ای
- گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز، گل های شاخه بریده
- خاک، انواع کود، کود ارگانیک، سموم، مواد مغذی (دارای مجوزهای لازم بر اساس آیین نامه اجرایی ورود، ساخت، فرمولاسیون و مصرف کودهای شیمیایی، زیستی، آلی و سموم دفع نباتی).
- لوازم و ادوات باغبانی
- انواع گلدان و فلاورباکس
 
شرکت کنندگان
- تولیدکنندگان داخلی و خارجی گل های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای باز
- دست اندرکاران و تولیدکنندگان ملزومات و نهاده های کشاورزی و ابزار آلات باغبانی 

اهداف نمایشگاه    
- ترویج فرهنگ گیاه­ پروری و فضای سبز، جلب مشارکت­ های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط­ زیست
- ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه 
- آشنایی هرچه بیشتر علاقمندان به گونه های متنوع گیاهی داخلی و ارقام جدید خارجی
- حمایت از تولیدکنندگان داخلی
- تشویق، ترغیب و ایجاد رقابت سالم بین شرکت کنندگان جهت ارتقاء کمی و کیفی تولید
- فراهم آوردن امکانات مناسب جهت استفاده از تجربیات کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی
- معرفی توانمندیها و نوآوری های تولیدکنندگان و دست اندکاران عرصه های تولید و صادرات گل و گیاه کشور
- جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد موقعیت شغلی در زمینه تولید گل و گیاه و صنایع وابسته
 
محل و زمان برگزاری    
- محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران
- پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته
- مکان برگزاری: تهران، بزرگراه شهید حکیم، خروجی شهید چمران جنوب، ضلع جنوب بوستان گفتگو
- زمان برگزاری: شنبه 16 اردیبهشت ماه لغايت جمعه 22 اردیبهشت ماه 1396، ساعت  9  الی  21 
 
بوستان گفتگو
 
درباره بوستان گفتگو
بوستان گفتگو توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه 2 وافع در غرب تهران احداث و در اردیبهشت ماه سال 1382 افتتاح گردید.
 
این بوستان از شمال به مجموعه پلهای تقاطع بزرگراههای شهید چمران و حکیم ، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر ختم می شود نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای منطقه و پر کردن اوقات فراغت مردم ایفا می کند. مساحت این بوستان 144580 متر مربع است که 7 هکتار آن به کاشت 100 گونه گیاه فصلی و دائمی اختصاص یافته است.
 
در این بوستان سعی شده است با بهره گیری از فرهنگ و معماری ملل مختلف سبکهای طراحی منظر گوناگون به شهروندان شناسانده شود. طراحی کاشت بوستان نیز تا حد امکان درست متناسب با شرایط اقلیمی منطقه می باشد.
 
در محدوده این پارک محورهای ارتباطی به دو بخش پیاده جهت پیاده روی و تردد مراجعین و سواره در محدوده کناری پارک تقسیم می شوند. در ضمن مسیرها و معابر به نحوی طراحی شده اند که امکان تردد صندلی چرخ دار نیز در اغلب مسیر های بوستان وجود داشته باشد. ایجاد فضاهای گوناگون با کاربریهای متفاوت این فضا را به یکی از بوستانهای فرا منطقه ای زیبای تهران تبدیل کرده است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب می کند.
 
امکانات
زمین بازی: زمینی به وسعت 491 متر مربع واقع در شمال آبنمای مرکزی با وسایل بازی برای کودکان اختصاص داده شده است.
 
زمینهای اسکیت: دو زمین اسکیت به مساحت کل 3,407 متر مربع در قسمت شمالی کوشک ایرانی جهت استفاده علاقمندان در نظر گرفته شده است.
 
رستوران: رستوران بوستان به مساحت 1500 متر مربع در مرکز بوستان ودر مجاورت دریاچه محیطی دلپذیر برای پذیرائی شهروندان محترم فراهم آورده است.
 
مسجد: مسجد حضرت امام حسین (ع ) به مساحت 170 متر مربع در شمال شرقی ساختمان اداری واقع شده است.
 
آبنما: تعداد 8 عدد آبنما در نقاط مختلف بوستان به مساحت کل 435 متر مکعب واقع شده است. اغلب ابنماها دارای فواره و نورافکن می باشند.
 
سرویسهای بهداشتی: 3 سرویس بهداشتی به مساحت کل 134 متر مربع در نقاط مختلف پارک قرار دارند.
 
کتابفروشی: غرفه ای در سمت شرق ساختمان کوشک جهت عرضه محصولات فرهنگی درنظر گرفته شده است .
 
سبکهای طراحی
یکی از ویژگیهای بوستان گفتگو وجود سبکهای متعدد طراحی در آن است که این امکان را به مراجعه کنندگان می دهد تا از نزدیک با روشهای پارکسازی کشورهای مختلف آشنا شوند. از این رو می توان این بوستان را بعنوان یکی از بوستانهای آموزشی معرفی کرد.
 
باغ ایرانی
طراحی و احداث باغ از دیر باز در فرهنگ ایرانی مطرح بوده و معماران ایرانی به دلیل برخورداری از طبع ظریف همواره در ساخت باغهای زیبا شهره بوده اند. بسیاری از باغهای ایرانی از اصول قرینه سازی ، رنگبندی گلها و گیاهان برخوردار بوده و از سبک و روش خاصی در زمینه معماری باغ بهره مند می باشند. حوض و آبنماهای متعدد به شکل مستطیل و دایره در این باغها احداث شده که همواره با الهام از انواع چاههای آرتزین و چشمه های آب معدنی در آنها از فواره استفاده شده است. کاشت درختان غیر مثمر در آنها به منظور ایجاد سایه معمول بوده و گاهی در این باغها پرندگان خانگی یا اهلی شده نگهداری می شوند. در قسمت انتهایی این نوع باغ نیز ساختمان کوشک قرار دارد. کوشک واقع در باغ ایرانی بوستان گفتگو معماری دوره قاجاریه را برای بیننده تداعی می کند.
 
باغ انگلیسی
سبک باغسازی در انگلستان کم و بیش متاثر از سبکهای ایتالیایی و فرانسوی بوده و از تأثیر ایده های خاور دور نیز بی بهره نمی باشد. در واقع می توان گفت باغهایی که در انگلستان ساخته می شوند آمیخته ای از سبک انگلیسی و سبک باغهای خاور دور هستند. در طراحی باغهای انگلیسی سعی بر این است که از ترکیب رنگها، کاشت درختان و درختچه ها با نظم ردیفی پشت سر هم استفاده شود. 

فکر ایجاد پرچین در اطراف باغ ها بر مبنای فلسفه " همه طبیعت یک باغ است " از آن انگلیسیها می باشد. در همین راستا باغهای انگلیسی دارای پرچینهای زیبا از درختچه های شمشاد و مورد میباشند و درختان زیبای راش نیز در آنها وجود دارد. در این باغها طرحهایی وجود دارد که با تکیه بر عدم تقارن و ایجاد پرچینهای کوتاه ، حفظ درختان کهن و استفاده از وسایل مدرن و تأثر از تکنیکهای پیشرفته قرن حاضر به نوعی در طبیعت دخل و تصرف نموده اند.
 
باغ ایتالیایی
از ویژگی های باغهای ایتالیایی می توان به وسعت بالا ، تراس بندی متاثر از سبکهای معماری ، همراه با مجسمه ها ، درختان ، درختچه های دایمی و گلکاری های حاشیه ای در فضای باز و بطور کلی طرحهای دوران رنسانس اشاره کرد. لازم به ذکر است ایتالیایی ها از مساحتهای کوچک حداکثر استفاده را می کنند. در طراحی رعایت قرینه سازی مرسوم است و حاشیه های زیبای گلکاری همراه با پرچینها جلب توجه می کند. گاهی باغها در دامنه یک تپه ساخته شده که این امر باعث پدید آمدن پله های زیبا می شود. در این باغها وجود آبشارهای بلند را نمی توان نادیده گرفت . در قسمت میانی باغ ایتالیایی بوستان گفتگو ، مجسمه ای از حضرت مریم (س) که هدیه فرانکو شیروکی هنرمند ایتالیایی است که بعنوان نماد صلح و دوستی میان ملل مختلف نصب شده است . از این رو می توان این بوستان را بعنوان یکی از بوستانهای آموزشی معرفی کرد.

محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران
طراحی و ساخت محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران با هدف افزایش توانمندی شهر در ارائه و عرصه محصولات و کالاهای فنی، تجاری، فرهنگی و ... در فضایی به وسعت 93000 متر مربع با زیربنایی به مساحت 20000 مترمربع در اردیبهشت سال 1385 آغاز گردید. وجود ساختمانهای خاص با کاربریهای مدرن و متعدد، محوطه سازیهای متناسب با فضای نمایشگاه های بین المللی، استفاده از تکنولوژی و مصالح جدید و به روز، دسترسی آسان به محیط نمایشگاه، بهترین تأسیسات و سیستم های ایمنی و حفاظتی از جمله ویژگیهای این مجموعه می باشد.
 
در این نمایشگاه، طراحی ساختمانی مدنظر بوده است که از معمای خاصی برخوردار باشد. در این راستا از اسکلت ساختمان اصلی جهت نشان دادن عظمت کار استفاده شده است. در این پروژه طراحی ها، مجموعه ای از شیشه و فولاد را در نمای اصلی ساختمان تلفیق می کنند. 

از نکات بارز و ویژه سازه مشخص بودن اسکلتی بسیار بزرگ می باشد که با توجه به عظمت آن در نگاه اول نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. به کارگیری دهانه هایی به طول 85 متر، تیرهایی به وزن 195 تن و ارتفاع 3 متر، فونداسیون هایی به ارتفاع 5/4 متر ..... همگی از نکات بارز سازه این پروژه می باشد.
 
استفاده از سیستم های مدرن در ساخت این سازه عظیم رویکرد شهرداری تهران را به سمت هماهنگی با تکنولوژی روز ارائه می نماید که یکی از مزایای آن فرهنگ سازی در این زمینه می باشد. 

وجود فضاهای بسیار بزرگ، با ارتفاعی نزدیک به 23 متر و عدم قرارگیری ستون در فضای اصلی ساختمان این امکان را به برگزار کننده خواهد داد که با توجه به نوع نمایشگاه و مساحت هر غرفه در طراحی، جانمائی، چیدمان ، دکوراسیون داخلی و تعریف مسیرهای عبوری فضای زیر پوشش نمایشگاهها آزادی کامل را داشته باشد.


اِزومایت (®AZOMITE) | کود ارگانیک - کود کامل

نظرات


 
توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای ' ازومایت' نمی باشد.
 

نظر شما